Image
  • Vsi Projekti
  • Bivalni
  • Poslovni
  • Press
  • Kontakt
ob vstopu v objekt se najprej srečamo z impozantnim stopniščem in odprtim tlorisom, ki omogoča stalno prilagajanje prostora

Računalniški muzej C111

Računalniški muzej C111

OSNOVNI PODATKI

Projekt: C111
Lokacija: Ljubljana, Slovenija
Naročnik: Poslovni
Leto: 2019
Kvadratura: 680m2
Avtorji: BAAM arhitekti
Tipologija: večnamenski prostor
Fotografija: Blaž Jamšek, BAAM arhitekti

OPIS

Prenovili smo prvi del objekta Trgovske hiše v Šiški iz 60. let. Objekt je pomembno delo arhitekta Miloša Bonče tako z vidika urbanizma kot arhitekture.

Urbanizem

Objekt, ki je danes večnamenska stavba, je bil prvotno trgovska hiša. Skupaj s Kinom Šiška, hotelom in upravno enoto tvorijo središče soseske in obdajajo osrednji trg. Paviljonski objekt skupaj z zelenjem ločuje glavno mestno vpadnico od stanovanjskih blokov. To je bilo splošno modernistično načelo, ki se z novejšim urbanizmom izgublja.

Steklena fasada s svojo transparentnostjo omogoča vidno povezavo ulice s trgom in parkom za njim, ki se je s plakatiranjem pritličnih vitrin na večini objekta izgubilo. Z zamenjavo predelnih s steklenimi stenami smo to idejo ponovno obudili in na tem delu objekta obnovili povezavo ulice in zaledja.

Arhitektura

Iz pogleda na stransko fasado lahko preberemo ustroj objekta. Vidne betonske plošče, stebri in poudarjena streha razgaljajo logiko celotnega objekta, zato smo z njih odstranili grafite in opravili nujna sanacijska dela. Z dodajanjem vhodnih vetrolovov, nadstrešnic in izstopajočih steklenih vitrin je izrazito vzdolžen objekt subtilno členjen na več enot. To razdelitev objekta smo poudarili s stopniščno lučjo, ki poteka od kleti do zgornjega nadstropja in je prižgana 24/7.

Vsak element stavbe je vidno ločen od drugih. Stebri na fasadi se plošče samo dotikajo, zgornja okna so nameščena za stebri, okna v pritličju pa so pomaknjena rahlo pred betonske stebre. I jekleni nosilci, ki držijo okna, potekajo hkrati zunaj objekta zgoraj in znotraj objekta spodaj neprekinjeno seveda, kar je danes skoraj nezaslišano zaradi toplotnih mostov in drugih dejavnikov. V tem pogledu je objekt iskren, zato smo vse originalne pobarvane elemente speskali, odstranili montažne stene, ki so zakrivale betonsko notranjost, odstranili spuščen strop, viden beton pustili v stanju kot je bil, itd. Ohranili smo zadnje konzolno krožno stopnišče, ga pustili v originalnem stanju ter ga zaradi varnosti obdali s kletko. Na ta način smo se od originala odmaknili, hkrati pa pri kletki povzeli logiko nateznega vpetja stopnišča. Simbolno  kletka stopnišče ščiti pred odstranitvijo, saj je od štirih stopnišč v celotnem objektu žal to zadnje ohranjeno stopnišče. Ni nam uspelo ohraniti originalnih izložbenih vitrin, vendar smo s posebnimi profili obudili strukturiranost in navidezno tankost okenskih površin (trenutno še v delu). Originalna okna in celoten objekt smo dokumentirali s 3D tehniko BIM, saj se je večina originalnih načrtov porazgubila. S 3D tiskalnikom smo zato lahko natančno reproducirali mankajoč betonski prefabrikat pod izložbenimi okni.

Intervencija

Objekt s svojim odprtim tlorisom omogoča stalno reciklažo in multifunkcionalnost. Jasne notranje infrastrukture so za fleksibilnost objekta ključnega pomena. Električne inštalacije in svetila v odkritih stropnih nišah, vidno prezračevanje s hlajenjem/ogrevanjem, omare, varnostna ograja stopnišča, itd.,  so postali glavni oblikovni elementi notranjosti, zato smo jih ločili od obstoječega z barvo. Predelne stene v kleti z minimalno fugo proti tlem in stropu vidno kažejo nove posege in omogočajo relativno lahke predelave. Objektu smo z minimalnimi posegi in odstranitvijo motečih elementov omogočili fleksibilnost in hkrati nakazali, kaj je novo in kaj staro. Pripravili smo ga na reprogramiranje.

ob vstopu v objekt se najprej srečamo z impozantnim stopniščem in odprtim tlorisom, ki omogoča stalno prilagajanje prostora

pogled s ceste razkrije transparentnost objekta in njen paviljonski značaj

nočna fotografija

velika okna so potisnjena izven objekta ter ustvarjajo izložbo in sedalno nišo za obiskovalce

objekt je izrazito transparenten in pregleden

izrazita podolgovatost trgovske hiše je razbita z vhodnimi kubusi

večina novih posegov je v barvi

transparentne so tudi steklene stene, ki pregrajujeo prostore in so zato komaj zaznavne

objekt je star skoraj 60 let, a ostaja izrazito moderen. Z novimi posegi smo poudarili njegov Sci-Fi značaj

nove sedalne police poudarjajo obliko stebra

originalno mini tovorno dvigalo smo zaradi potrebe po shrambi oblekli v omare in ohranili izvorno obliko petkotnika

tanke in elegantne nadstrešnice nad zadnjimi vhodi ter strešni venec lepo povezuje vse 4 dele stavbe

originalni stebri so mestoma poškodovani ali slabo izvedeni, a smo jih v večini kljub temu izpostavili

stranska fasada jasno prikaže prerez stavbe

stebri v kleti in nadstopju so šestkotniki

betonski stebri so potisnjeni izven fasade in v pritličju ustvarjajo prostor izložb

ki se v nadstropju tanšajo, kar sledi logiki zmanjšane potrebe po nosilnosti.

ohranili smo zadnje od štirih spiralnih stopnišč, ki je zaradi svoje tankosti izredno lahkotno in elegantno

vsi novi posegi v največji možni meri upoštevajo obstoječe geometrije v prostoru

po sredini stopnišča smo namestili vertikalno LED luč, ki stopnišče dodatno izpostavi

stopnišče se dotika tal samo na dveh točkah - pri tleh in stropu. Vse obremenitve nosi zapleten sistem nateznih palic.

kletka okoli stopnišča ga, kot zadnjega, na simbolni ravni ščiti. Hkrati pa na enostaven način povzema natezni način vpetja originalnega stopnišča

originalna stopniščna ograja ne zadostuje varnostnim standardom in ker se nam je zdelo nespoštljivo dodajati dodatne ročaje na original, smo se z varnostno kletko od njega odmaknili

včasih se obiskovalci ne zavedajo, da hodijo po vrhunsko tehnično-arhitekturnem delu zato smo v nišo namestili ogledalo, ki uokviri stopnišče

uokvirili smo tudi pogled iz in v depo, ki hrani zanimive tehnično-računalniške eksponate

detajl stikovanja originalnega nateznega vpetja originalne in nove ograje

objekt je po odstranitvih vseh nepotrebnih oblog in barv zopet postal lep in iskren v svoji materialnosti

detajl utora kamor smo poleg luči umestili tudi inštalacije

kompozicija vidnih strojnih ter elektro inštalacij

ker so vidne inštalacije postale del oblikovanja interierja smo jim namenili posebno oblikovno pozornost

vse nove stene imajo minimalno fugo proti stropom in tlem ter se umikajo stebrom. Tako smo naredili ločnico med novim in starim

steber se na prehodu v nadstropje zarotira in členi, okenski okvirji pa so ali pred ali pa za stebrom, kar nazorno ločuje različne elemente, ki sestavljajo stavbo

tanki betonski strešni venec lepo zaključi vogal stavbe

detajl izložbenih oken

pod izložbami betonski prefabrikati zastirajo kletna okna zato smo ukraden element nadomestili s 3D printom

  • Assign a Menu

POWERED BY PRO

  • Vsi Projekti
  • Bivalni
  • Poslovni
  • Press
  • Kontakt